zondag 24 april 2016

Kleverparkmarkt 2016

Nog een maand en dan is ie er weer: de jaarlijkse Kleverparkmarkt waar onze stichting al een aantal jaren een vaste kraam heeft met tweedehands kinderkleding. Het is een enorme organisatie, en daarom ben ik er begin april al mee begonnen. Ik had weer veel kinderkleding gekregen en dus moest de voorraad nodig vervangen worden.

Allereerst kijk ik de gekregen kinderkleding na. Zitten er vlekken op, is het ergens stuk, moet het gewassen worden? Als de kleding helemaal in orde is, doe ik ze op hangertjes, komt er een prijsje op en hang ik de kleding op maat op een kledingrek op wieltjes. Dan neem ik het kledingrek mee naar de voorraad (die keurig in een grote kast hangt) en ga ik wisselen: oude kleding eruit, nieuwe erin. De oude kleding is overigens nog netjes, maar die heb ik al een of twee jaar in de voorraad. Deze kleding wordt opgestuurd naar Eritrea.
Ik heb inmiddels zoveel broeken en t-shirts dat ze niet meer in de hangkast passen. Sinds een paar jaar leggen we die op maat op stapels op een grote tafel. 1 Euro per stuk en uitzoeken maar. Ook bij de gekregen kleding zaten weer veel broeken en t-shirts. Die heb ik samen met mijn vriendin op maat gelegd en die moeten nu nog tussen de andere stapels broeken en t-shirts gestoken worden. Want het eindresultaat moet straks zó op de grote tafel gelegd kunnen worden.

Ik heb een lijstje gemaakt met zaken die nog tevoren gedaan moeten worden. Als ik elke dag iets doe, dan ben ik 28 mei helemaal klaar voor deze gezellige markt. Ik ben benieuwd of we dit jaar de recordverkoop van  460 euro kunnen evenaren!

Naschrift: de verkoop bracht 340 euro op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten